U3F1ZWV6ZTM5NTY5NTYwNDQyOTI4X0ZyZWUyNDk2MzkwMDM0MTM4Mw==

سر الشقه اللى فى الخامس(22)

 

سر الشقه اللى فى الخامس  الحلقه الثانى  و العشرون

 

اهلا بيكم انا اسمى مودى هانى مؤلف قصص لو عجبتك القصه دى اعمل فلو لمدونه وشير للقصه واكتب رايك

للتواصل والمتابعه

 https://twitter.com/MHany946تويتر/

لينك الحلقه الاولى

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_15.html

 

لينك الحلقه التانيا

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_17.html

 

لينك الحلقه التالته

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الرابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الخامسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_23.html

 

لينك الحلقه السادسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_25.html

 

لينك الحلقه السابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التامنه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التاسعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/04/9.html

 

لينك الحلقه العاشره

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/10.html

 

لينك الحلقه الحاديه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/11.html

 

لينك الحلقه الثانيه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/12.html

 

لينك الحلقه الثالثه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/13.html

 

لينك الحلقه الرابعه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/14.html

 

لينك الحلقه الخامسه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/15.html

 

 

لينك الحقله السادسه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/16.html

 

لينك الحلقه السابعه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/17.html

 

لينك الحلقه الثامنه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/18.html

 

لينك الحلقه التاسعه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/19.html

 

لينك الحلقه العشرون

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/20_18.html

 

لينك الحلقه الحاديه والعشرون

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/21.html


(ترجع للاحداث بتاعتنا)


  

سر الشقه اللى فى الخامس(22)

(ترجع للاحداث بتاعتنا)

 

سامى/اوففففف...يابختكم بجد يارتنى كنت معاكم

نوره/(ضحكت اوى) اصبر بس

سامى/ليه اللى حصل

ماما/(خبطت على بابا الحمام ) مين جواه

نوره/(كلنا اتخضينا ومعرفناش نقول ايه )

نور/انا ياماما باخد دش فى حاجه

ماما/اه افتحى يا نور ..بطنى وجعانى عايزه ادخل الحمام

نوره/(بصينا لبعض ومعرفناش نعمل ايه الحمام صغير ومفيش مهرب)

ماما/افتحى يا بت مش قادره

نور/(بعد دقيقه فتحت الباب) ايوا يا ماما

ماما/ايه يا بت قفله على نفسك ليه

نور/بتسحمى

ماما/وحبكت تسحمى اخر الليل اوعى(دخلت ماما الحمام ورفعت الجلبيه واعدت على الاعده كان عندها مغص جامد )مش عارفه مالى ...

نور/يمكن اكلتى حاجه تقيله ولا حاجه

ماما/مش عارفه ...حرقان فى بطنى ...وطلعلى حبايه فى ك..ٍس..ى ...حاتموتنى

نور/ماشى يا ماما الف سلامه

ماما/الف سلامه ايه يا بت الموكسه ...بقولك حبايه طلعلى مجننانى لا عارفه اشوفها ولا اعرفه امشى منها ...بصى كدا (فتحت رجليه على الاخر وبتفرد شفايف ك..ٍ..س..ها .) ها شيفها

نور/اه شيفها دى البلد كلها شافتها

ماما/مالك يا بت النهارده ...انا غلطان ...انا اروح لاختك نوره هى اللى بتريحنى مش انتى يا موكوسه

نور/(برقت) لا نوره ....نوره نايمه من بدرى كانت تعبانه وقالتلى حانام ...تعالى انا اشوف الحبايه دى ايه (نزلت نور تشوف الحبايه كانت طلعه فوق الزم..ب..ور بظبط ..مش باين لو بصت فى المرايا) طيب ايه احطليك عليها كريم

ماما/حطى ...بس براحه الحته دى بتولعنى وانا مش قادره

نور/اقولك حاجه انا اديكى الكريم واشورلك على المكان بظبط ..وانتى ادهنى فى الاوضه جواه

ماما/لا جمب ابوكى ...لآ انسى ...حايسمعنى با تناهد حايسخن عليا وانا تعبانه ...تيجى تشيلى عنى

نور/ايه لا ...خاليكى هنا انا ادهنلك وخلاص (نور جابت الكريم ودهنت حته وطبعا مكان الحبايه والكريم الوليه متوصتش )

ماما/اه ه ه ه...اوفففف... براحه اوى يا نونو ...انا تعبانه اوى

نور/هو يوم باين من اوله ..(اعدت تدهن براحه خالص وماما بتعمل اوبرا عايده النسخه الج..نس).. )

ماما/خلاص كفايه ...انا مش قادره ...انا حاروح انام ...وانتى مش حاتنامى؟

نور/حاخلص الدش اللى مش عايز يخلص ده وانام على طول

ماما/ماشى يا حببتى تصبحى على خير(طلعت ماما من الحمام )

نور/(نور شدت ستاره الحمام اللى على البانيو انا وشادى كنا مستخبين وراها وطبعا بعد اللى حصل وسمعنا انا وهو لما نور شدت الستاره كنت انا وهو بتاعنا واقف عمود) ايه ده

شادى/يخربيت عيلتكم ...انا كنت خلاص حاجبهم عليها

نور/ولاه احترم نفسك دى امى اللى بتكلم عليها دى

شادى/معلش يا قلبى بس شكل ..ك..ٍس..ها  يجنن ولا لما كنتى بتدهنى وهى بتتاوه ..يا لاهوى

نور/طيب ايه انديهالك تكمل معاها ولا ايه

شادى/(شادى حضن نور) ليه ماانا معايا الجيل التانى منها ...بس الاجمد

نور/ايوا كدا اتعدل ..

نوره/طيب ايه حانقضيها هنا ولا ايه ...يلا على الاوضه لاترجع تانى وتبقى مصيبه (رجعنا كلنا على اوضتى اللى فى اخر البيت وبصراحه شادى اللى شافه وسمعه خلاص بطل مولع ..نور كانت بتموت تحت ايده ..انا نفسى هجت على اللى حصل تخيل الغريب اللى شاف ..ك..ٍس.. البت وامها مع بعض ...اصلا نور كانت وقفه مع ماما بفوطه ملفوفه حوليها وطبعا لما وطت علشان تدهن الكريم كله كان باين من وراه وقدام ...بصراحه كان منظر يولع ...المهم فى اخر اليوم شادى جابهم كتير على نور ودخل الحمام ونزل واحنا دخلنا اخدنا شور انا ونور بعد المعركه الثلاثيه اللى كانت الضحيه فيها نور علشان كان اتنين على واحد البت فعلا كانت رجليها مش شيلها من كتر الرزع فيها المهم بعد مااستحمينا دخلنا ننام وطبعا اليوم ده مكنش ينفع يبقى فى مدرسه الصبح نمت انا ونور قتله لحد ما ماما صحتنى على الساعه 12 الضهر)

ماما/ يا نوره ..اصحى الساعه دخله على 12 قومى يا بت علشان تذكرى شويه ...قومى علشان ترجعى مع اختك قبل المدرس ما يجى

نوره/ حاضر يا ماما خلاص صحيت اهو ...

ماما/ماشى يا حببتى قومى يلا ...بقولك ايه ماشوفتيش الك..ل..وت ..بتاعى الاحمر

نوره/ك..ل..وت ..احمر ايه يا ماما بس ..وانا حاشوفه فين

ماما/مش عارفه يا بت امبارح قلعته فى الحمام وقولت حاغسله الصبح النهارده ...لما دخلت اشوف الغسيل ملقتهوش

نوره/(ركزت كدا ان شادى دخل الحمام قبل ما ينزل ودلوقتى الك..ل..و.ت ...اختفى ...اوبا ...دى نور حاتنفخه لو عرفت ) غريبه ...تلقيكى قلعتيه فى حته تانيا بس انتى مش فاكره ...

ماما/يمكن...المهم يلا قومى بلاش كسل وصحى اختك ..أنا غلوبت معها مش راضيه تصحى ..البت تعبانه من السهر على المذاكره

نوره/اه اوى...بصراحه نور تعبت اوى امبارح

ماما/اشمعنا امبارح يعنى

نوره/اصل الاستاذ شادى كان مديها تمرين واوضاع كتير تذكرهم ..وبصراحه انا نفسى امبهرت من نور انا قدرت على كل المسائل دى

ماما/ربنا يكرمه الاستاذ شادى ...خالها متمكنه من الماده

نوره/فعلا خالها متمكنه جدا ...ربنا يديله الصحه ويقدر عليها

ماما/امين يا رب ...انا حاروح اشوف الاكل وانتى صحى نور

نوره/حاضر يا ماما(طبعا نور كانت عروسه مطبقه ورديتن مع بعض انا كنت بصحيها وانا عارفه انها مش قادره ) قومى يا روحى صباحيه مباركه

نور/سبينى شويه يا نوره مش قادره افتح عينى

نوره/عارفه يا حببتى ...بس امك مركزه معانا وعايزكى تصحى علشان تلحقى ترجعى قبل ما الاستاذ يجى

نور/ا..ح..أ... لا النهارده اجازه ...انا مش قادره كفايه اللى حصلى امبارح

نوره/اهو صحيح زى القطط ...حد يكره الدلع يا بت

نور/دلع ايه ...دى كانت مفرمه ...انا حاسه خرمى وسع منكم ....انا اتفح اسهل ..على الاقل اوزع عليكم الفتحات (اعدت تضحك))

نوره/فكره ...بس انا اخد ام عسل (أعدت اضحك ) قومى بقى علشان امك تهدا علينا ...

نور/ماشى امرى .. (قامت نور واخدت دش ..وطبعا كانت ماشيه بتعرج من اللى حصلها ...واخدت كريم مخدر علشان الوجع علشان الاستاذ شادى كان بينتقم من اللى شافه وطبق خرم البت ...المهم لما جيه شادى نور راحت تجبله حاجه يشربها زى كل مره وانا دخلتله )

نوره/منور

شادى/ده نورك

نوره/منوراوى

شادى/ده نورك اوى

نوره/منور اوى ..ونورك لونه احمر

شادى/يعنى ايه

نوره/فين ..ك..ل..وت ...ألوليه يا شادى

شادى/(حاول يعمل مش واخد باله) ايه ..مش فاهم

نوره/لا فاهم وانجز قبل ما نور تيجى علشان لو جدت وعرفت حاتبقى مصيبه ..وانا امى عرفه هدومها كويس ...وحاتفضل تدور عليه ...فا انجز وهاته

شادى/صعب

نوره/ليه ؟

شادى/اصله بقى كله...

نوره/يخربيتك انت جبت عليه

شادى/اه كتير...انا من امبارح مولع ...جبت يمكن بتاع 8 9 مرات عليه ...كل ما افتكر اللى حصل واتخيل المنظر مستحملش وبجبهم على طول

نوره/يخربيتك وبعدين ....والعمل ..بقولك ايه ...مش عندك غساله فى البيت ...اغسله وهاته وانا حاقولها غسلته والحوار يخلص

شادى/بس ده كان عامل معايا شغل عالى اوى

نوره/يا زفت يعنى احنا معاك ده كله وحته ك..ل..وت ..هو اللى عامل معك الشغل

شادى/هو صاحبته اللى عامله الشغل

نوره/لا بقولك ايه ..أهدا كدا واعقل الموضوع ده تطير فيه رقاب ...ماما لو عرفت انك مش مدرس ولا نيله ...حاتنفخنا كلنا

شادى/طيب اتصرفى انا عايز حاجه منك ...انا وقفت معاكى كتير اقفى جمبى

نوره/اقف جمب انك تفكر فى امى ...أنت عبيط ...اعقل كدا ...اقولك خاليهولك وانا حاجبلها واحد شبه ...واعقل كدا ماشى ..انا حامشى قبل ما نور تيجى وتحس بحاجه وانت اعقل متوديناش فى داهيه كلنا

سامى/وعقل؟

نوره/(َضحكت) وهو فى حد بيمشى فى الحوار ده ويعقل

سامى/متقوليش... ايه اللى حصل

نوره/هو حصل حاجات كتير بس فى الوقت ده الدنيا هديت مؤقت علشان كنا خلاص داخلين على الامتحانات وانا ونور ثانويه عامه وطبعا بعد ما ميس ميرفت ماسابه المدرسه ونظمى واسماء المدرسه بقت هاديه ..بس الفكره كلها اننا مذكرناش حاجه طول السنه وفجاه الامتحانات قربت وانا كنت حاموت من القلق ) بت يا نور حانعمل ايه الامتحانات خلاص الاسبوع الجايه واحنا ميح خالص

نور/اهدى انا حاتصرف

نوره/حاتتصرفى ازاى ...دروس الاستاذ شادى دى تنفع فى فيلم لكن ده امتحان بجد ومراقبه

نور/يا بت قوتلك حاتصرف...المهم عايزه تعملى ملخص لكل الاسئله المهمه فى المواد ...وتكبتى بيها ورقتين واحده معايا وواحده معاكى

نوره/انتى مجنونه يا بت دى لو اتمسكنا بيهم ده محضر غش و حانروح فى داهيه

نور/خلاص يا نوره ..روحى ذكرى ولمى كل المواد .فى اسبوع ...انا عن نفسى حاعرف اظبط حالى ...

نوره/حاتعملى ايه

نور/مالكيش فيه بقى ...انا حاتصرف ...روحى انتى ذكرى

نوره/ماترخميش بقى قوليلى حاتعملى ايه ؟

نور/انا حاتصرف المهم تعمل نسختين من الورق زى ماقوتلك ويوم الامتحان حاطلع انا الورق ولو حصل حاجه واتمسكت  مطلعيش انتى حاجه واكتبى اى حاجه تعرفيها ...ماشى

نوره/ماشى (واعدت الاسبوع ده الخص فى المواد واكتبها فى ورق صغير واعمل منه نسختين وشلت كل ماده لوحده ويوم الامتحان الصبح روحت لنور الاوضه) خدى يا ستى دى كل الاسئله المتوقعه نور/(أخدتهم ووزعتهم  فى البراه على صدرها بترتيب  ) تمام

نوره/انتى بتعملى ايه

نور/ايه مالك ...هو فى حد حايفتش فى صدرى

نوره/لا بس انتى حاتطلعيهم ازاى فى اللجنه

نور/مالكيش فيه بقى ...ألمهم لما تلقى الدنيا تمام ابدئى طلعى الورق اللى معاكى وانقلى ...أهم حاجه ركزى ...انا كدا كدا فى الدكه اللى قدامك ..لو شوفتى حاجه نبهينى ماشى

نوره/ماشى ..ربنا يستر انا مش فاهمه دماغك

نور/متقلقيش ..انا عارفه حاعمل ايه

نوره/ (نزلنا انا ونور روحنا اللجنه واعدنا شويه مع صحابنا وطلعنا على اللحنه اعدنا والورق اتوزع الاسئله كانت صعبه بس كانت من ضمن الاسئله اللى لخصتها والمصيبه انى مش فاكره ولا كلمه من الاجابه انا كنت بنقل وخلاص المهم استنيت اشوف نور حاتعمل ايه علشان اعمل زيها ونلحق نجاوب الامتحان ...طبعا امتحانات ثانويه عامه بيبقى المراقبين من خارج القاهره علشان ميبقاش فى معرفه بحد... فاكان كل المراقبين جايه من الارياف وبعد ما يخلصوا الامتحانات يرجعوا بلدهم المهم عدا نص ساعه ولا انا ولا نور كتابنا حرف ...ومش عارفه حايحصل ايه ...انا قولت خلاص احنا شلنا الماده دى)

نور/من فضلك يا استاذ

مراقب/عايزه ايه ياانسه

نور/هو فاضل اد ايه على معاد الامتحان

مراقب/باقى من الوقت ساعتين ونص ...

نور/(قالتها بدلع) اوففف... كل ده

مراقب/ممكن تطلعى فى منتصف الوقت لو خلصتى

نور/اه اكيد الامتحان سهل ..أصلا...

مراقب/لما هو سهل مكتبتيش حاجه فى الورقه ليه

نور/انا بجمع افكارى علشان اكتب مره واحده (نور عرفت انه مركز معها من الاول وده كان اللى هى عايزه) هو انت منين يا استاذ

مراقب/ركزى فى الورقه يا انسه ومتشتتيش انتباهك... ركزى فى الورقه

نور/حاضر...اوف ...الجو حر اوى( وهنا خطه نور بدات ..نور عملت انها حرانه وفكت اول زرار من القميص اللى كانت لبسه وطبعا البراه كانت صغيره فامطلع نص صدرها بره ولما فتحت الزار صدرها بان وطلما صاحبنا مركز معاها من الاول فا اكيد حايشوف صدرها)

مراقب/(المراقب اول لما شاف كدا حاول يبص فى ناحيه تانيا علشان يركز بصراحه صدر البت نور كان جامد انا نفسى كنت بحب ابص عليه ...ألمهم فى الوقت اللى المراقب بص الناحيه التانيا نور طلعت الورق اللى فى البراه كله وطلعت الاسئله اللى فى الامتحان والباقى رجعته صدرها تانى وحطت البرشام(الملاخصات بتتسمى برشام)  قدامها وبدات تكتب

مراقب/(المراقب مهما كان  هو رجل وعايز يشوف الصدر الملبن ده وحبه راح رجع يركز مع نور))

نوره/(انا كنت شايفه الحوار كله فاروحت زقيت الدكه برجلى علشان تفهم ان فى حاجه وفعلا خبت الورق )

نور/(نور ادعلت وعملت انها حرانه ) معقول الحر ده ...(طلعت منديل ومسحت بيه راسها وبعد كدا نزلت على صدرها ودخلت المنديل بين الفردتين وبعد كدا طلعت المنديل وشويه وعمل كدا تانى وهنا المراقب بقى خلاص مركز مع نور والمنديل فى الوقت ده انا طلعت الورق و بكتب كله حاجه بسرعه علشان الحق وهو مركز مع نور))

نور/(نور كانت ملحقتش تكتب اوى فافكرت انها لازم تعالى الموضوع شويه وتخلى المراقب يركز مع حاجه تانيا وفعلا نور كانت لبسه جيبه راحت طلعت رجليها براه الدكه ومسكت المنديل مسحت بيه راسها وبعد كدا صدرها ونزلت على رجليها عملت انها بتمسحها وهوب دخلت المنديل جواه بين رجليها وطلعته )

مراقب/(طبعا المراقب شايف قدامه مصيبه... اللجنه كلها كانت بتنقل من بعضها وهو مركز مع المنديل) )

نور/(نور قالت تعالى اكتر عملت نفس الحركه تانى وطلعت المنديل من بين رجليها وشمته والحركه دى خاله المراقب ولع وبقى حاطت رجل على رجل علشان بتاعه ميبانش انه واقف...ونور علشان تلحق تلم الدنيا بقى رحت رفعه الجيبه شويه كمان لحد ما بقى رجليه بايه وهى فاتحه رجليه فا المراقب شايف كل حاجه وفى الوقت ده نور كانت اعده بتنقل من الورق وصاحبنا مركز على الاسود الشيفون اللى الهانم رايحه بيه الامتحان ...وفتحه رجليه على الاخر علشان يبان المهم لما خلصت نور الاجابه وشاورتلى ...كنت انا كمان خلصت الاجابه فاشورتلى انها حاتقوم تسلم الورق وانا استنا حبه واجى وراها وطبعا صاحبنا مركز مع الشيفون اللى باين منه وناسى اللجنه والدنيا لحد ما نور قفلت رجليها مره واحده وقامت تسلم الورقه) اتفضل

مراقب/ايه خلصتى

نور/اه خلاص ..

مراقب/طيب ماترجعى شويه ...لا تكونى ناسيه حاجه ولا حاجه

نور/لا خلاص راجعت والدنيا حر اوى

مراقب/اه حر اوى ...ولعه

نور/(ضحكت بمياعه ) بعد اذنك ...(ادته الورقه ومشيت )

مراقب/(ألمراقب اعد يبصل للجنه وطبعا خلاص الفيلم خلص هوب بيبص على الدكه اللى كانت عليها نور لقى المنديل اللى لف على كل الاماكن الساخنه فاجيه عمل انه بيبص على اللى بيمتحنوا واخد المنديل وحطه فى جيبه )

نوره/(طبعا شويه وانا نزلت وانا ميته من الضحك على اللى حصل ولما قبلت نور تحت ) ايه يا زفته اللى عملتيه ده

نور/ايه رايك ...قوتلك حاتصرف ...

نوره/تتصرفى ايه ..ده الراجل كان حايموت منك

نور/علشان تعرفى انى جامده ....

نوره/طيب يا جامده افرضى كان مركز معاكى ومدخلش عليه الفيلم ده

نور/ده كان يبقى عز الطلب

نوره/يا سلام ازاى

نور/ده كان يبقى من اللى بيتكسفوا وكان حايفضل باصص الناحيه التانيا وميبصليش خالص وابقى اكتب براحتى

نوره/مش ممكن ده انتى مصيبه ...

نور/مش المهم ظبطتنا الدنيا خلاص

نوره/طيب يا فالحه دى اول ماده حانعمل ايه بقى فى الباقى

نور/نفسى الطريقه

نوره/ما ممكن المره الجايه متنفعش

نور/بصى يا اختى ..انا حافهمك ..المراقبين كلهم جاين من مكان واحد وحايرجعوا مع بعض ...أكيد صاحبنا ده حايحكلهم على اللى حصل والبت اللى فتحت على الاخر وهو شاف كله ...وطبعا اللى جايه الامتحان الجى حايبقى عارف اللى فيه ويبقى مركز معايا علشان يشوف حاعمل ايه ويحكى هو كمان للباقى فهمتى بقى

نوره/نور يا حببتى احيكى ...انت كدا بقيتى ..شر..مو...طته.. على حق ...الف مبروك

نور/حببتى ...انا مش مصدقه نفسى من الفرحه انا تعبت اوى علشان اوصل للقب ده عن استحقاق (اعدت تضحك))

نوره/(الصادم بقى فى الموضوع ان فعلا كلام نور حصل وكل المراقبين كانوا بيجوا على المكان اللى فيه نور ويركزوا يشفوا حاتعمل ايه والبت بصراحه محرمتش حد من حاجه كل لجنه با اندر...اجمد من اللى قبله وكانت بتنضف الدنيا علشان الحاجه تبقى باينه اتش دى ..لحد ما اللامتحانات خلصت والنتيجه طلعت )

سامى/طبعا نجحتوا

نوره/لا النتيجه كانت صدمه لينا كلنا

ارجو يكون الجزء ده عجابكم






ارجو يكون الجزء ده عجابكم وببعت رساله لكل واحده عملت كدا فى اللجنه بتاعتها حقيقى يابخت المراقب اللى شاف الاتش دى .يلا حاستنى رايكم وتفاعلكم وياريت تعملوا فلو للمدونه واشوفكم الجزء الجى
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

قول رايك لو الموضوع عجبك

الاسمبريد إلكترونيرسالة