U3F1ZWV6ZTM5NTY5NTYwNDQyOTI4X0ZyZWUyNDk2MzkwMDM0MTM4Mw==

سر الشقه الى فى الخامس (19)

  


 

سر الشقه اللى فى الخامس  الحلقه التاسع عشر

 

اهلا بيكم انا اسمى مودى هانى مؤلف قصص لو عجبتك القصه دى اعمل فلو لمدونه وشير للقصه واكتب رايك

للتواصل والمتابعه

 https://twitter.com/MHany946تويتر/

لينك الحلقه الاولى

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_15.html

 

لينك الحلقه التانيا

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_17.html

 

لينك الحلقه التالته

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الرابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الخامسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_23.html

 

لينك الحلقه السادسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_25.html

 

لينك الحلقه السابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التامنه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التاسعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/04/9.html

 

لينك الحلقه العاشره

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/10.html

 

لينك الحلقه الحاديه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/11.html

 

لينك الحلقه الثانيه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/12.html

 

لينك الحلقه الثالثه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/13.html

 

لينك الحلقه الرابعه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/14.html

 

لينك الحلقه الخامسه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/15.html

 

 

لينك الحقله السادسه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/16.html

 

لينك الحلقه السابعه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/17.html

 

لينك الحلقه الثامنه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/18.html


(نرجع بقى للاحداث بتاعتنا)


 

سر الشقه اللى فى الخامس(19)

 

(نرجع بقى للاحداث بتاعتنا)

نوره/(ضحكت اوى وقوتلها نفس الكلام اللى قالتهولى ) مفهوم كدا ...بالادب ده لا حاتشتمى ولا تعملى فيها الجامده ...صحيح الذل حلو للى ذيك .ودلوقتى يا دكتوره هبابه ...مش عايزه اشوفك تانى ...تنسينى زى ما انا حانساكى وانسى الهم اللى عملتيه فيا

سامى/(أعدت اصقف ) اووووووووووووووو....انا مش مصدق بجد

نوره/متفرحش اوى

سامى /ليه ايه اللى حصل تانى

نوره/مش انا قوتلك انا حياتى كلها سوده ...انا فى الوقت ده كنت شايفه ان كل مشاكلى خلاص اتحلت وانى حابقى مع مى زى ماقوتلك واللى اكدلى الموضوع ده اللى حصل بعد كدا

نور/(الباب اتفتح ونور دخلت) انا جيت

سامى ونوره/(بصوا لبعض انها حاتبقى مصيبه سامى شاورلها تسكت خاص)

سامى/تعالى يا نور انا هنا

نور/(برقت) سامى خير ...أيه المره دى

سامى/ايه يا بت مالك فى ايه ...محسسانى انى لازقه ولا متحرش ...انا جيت اخد راى نوره فى الحاجه اللى جايبها لاختى اللى جايه من السفر

نور/اختك 

سامى/اه كانت مسافر بره وراجعه فا قولت اروحلها المطار فاجبتلها بلونات وبوكس حلويات بقى وانا نازل قولت اخد راى بنت يعنى فى الموضوع محتاج حاجه تانيا ولا لا

نور/اختك برضو ...ماشى ياعم ما انت لو مصاحب حانفرحلك برضو

سامى/يا بت وانا حاخبى ليه

نور/طيب ابقى هاتها نتعرف عليها

سامى/ايه ...

نور/بقولك هاتها نتعرف عليها ولا احنا منشبهش

سامى/لا طبعا ..ايه العبط اللى بتقوليه ده ...بس هى جايه القاهره مش هنا

نور/طلما كدا جايبلها الحاجه من هنا ليه

سامى/ايه ...

نور/ايه يا سامى انت بيجيلك زهيمر هنا كل حاجه ايه ايه

سامى/لا بس انتى كل شويه اسئله انا لا اعمل تحت ضغط بهنج (ضحكت)

نور/ماشى يا حنين ...مجبتلهاش من القاهره ليه بقى اسهل

سامى/لا ما انا اجرت عربيه حاروح بيها المطار اقبلها هى وجوزها واعد شويه وارجع على طول فاقولت اجيب الحاجه وارميها فى العربيه واطلع على المطار على طول انتى عارفه القاهره دخلتها زحمه ازاى

نور/اه ...لا واعى ...

سامى/بس انتى ايه اللى مرجعك بدرى كدا

نور/ايه ...(اعدت تضحك علشان بتقلد سامى)النهارده كان فى مشكله فى الشركه ومشوا الناس بدرى

سامى/طيب حلو اوى شوفى بقى الحاجه وقوليلى رايك ...اجبلها حاجه تاني ولا كدا حلو

نور/بص هى لو اختك بجد ..فاانت جايب حاجات كتير اوى ...لكن لو بتظبط ..فا انت صارف ومكلف كدا البت حاتبقى ملبن معاك

سامى/يالاهوى يا بت بقولك اختى ...أحلفلك

نور/لا ياعم متحلفش مصدقك ...طيب ايه حاتغدا ولا ايه

سامى/(ضحكت انا عارف انها بتطردنى بس عايز اعرف القصه مينعش اقفش مع نور) لا يا خلاص ماشى ...ابقوا بس خدوا بالكم من الشقه ..ولو مفهاش رخامه منى ...ممكن يا نوره تنضفهالى ...انتى عارفه السناجل بقى بنعيش فى الزباله

نوره/(نوره مش فاهمه اى حاجه بس بتمشى الدنيا ) خلاص حاضر

سامى/طيب انا حاسبلك المفتاح فى علبه العداد وانا نازل علشان انا حاتحرك الفجر ...وانا راجع حبقى اكلمك لو حبات علشان ممكن يمسكوا فيا

نور/يا واد يا واثق ...شكلها مش اختك ورايح تعط ..(ضحكت اوى)

سامى/لبمى دى شهاده وفاه بابا (بقلد الفيلم بتاع الناظر) وغلاوتك اختى

نور/بص مهما تعمل انا اتعلمت مصدقش رجاله ...وحاعرف برضو

سامى/(ضحكت ) حاتعرفى ازاى بقى

نور/حايبان عليك السعاده ...اصل الرجاله لما بتعط بتحس ان الفرحه حاتطلع من عنيه ...ومهما عمل مبيعرفش يخبى

سامى/(ضحكت) لا لو على كدا ...حاتتاكدى اوى يلا اسيبك انا وبجد مرسيي يا نوره صدعتك معايا وحاتعبك فى حوار النضافه ده بكره ..معلش حقك عليا

نوره/لا ولا يهمك و..على سلامه اختك

سامى/.. يسلمك ومتنسيش المفتاح فى علبه العداد لحد يسرقه وارجع انام على الارض(اعدت اضحك بس نور نظرتها كانت كلها شك كانت مش مصدقانى بس اهو نحاول نعدى الدنيا ..المهم لميت الحاجات والبلونات وكدا والبوكس وسبتهم )

نور/ افهم بقى فى ايه ؟

نوره/ايه اللى فى ايه ...ماهو قالك كل حاجه اهو

نور/ مش مصدقه ولا كلمه من اللى قالها ...وهو من امتى طلعله اخت وهو اللى قال انه مقطوع من شجره واحنا عيلته والكلام ده

نوره/ممكن كان بيقول كدا علشان هى مسافره وهو هنا زينا لوحده

نور/ نوره مش لازم كل مره اقولك ان طبتك دى هى اللى ضيعتنا

نوره/اه وانى سبب اننا هربنين وانى سبب كل المشاكل اللى حصلت وكان اسامه ده كان ملاك وانا اللى مفتريه صح مش كدا

نور/لا مش كدا ...واهدى انا خايفه عليكى ...وقوتلك سامى ده مش مضمون ده طلعلنا زى الخزوق ...لا نعرف اصله من فصله ...انا خايفه عليكى

نوره/وانا زهقت من الخوف ومن القلق ...زهقت طول حياتى باخد على دماغى ...تعبت تعبت (اعدت اعيط )

نور/(اخدتنى فى حضنها) روقى بقى ...انا ياحماره بحبك وخايفه عليكى ...بس الواد ده زوقه معفن اوى

نوره/ليه يعنى

نور/جايب بلونات شكلها معفن والبوكس جربان كدا ...انا مش عارفه مين العبيطه اللى يعجبها الحاجات دى

نوره/(سمعت الكلام وسكت) مالناش دعوه اكيد اخته نفس دماغه

نور/على رايك ...يلا بقى عايزين ناكل اكله حلوه دا وتيجى تشوفيلى ضهرى قافش اوى وعايز يت.,,,ن,,ك...

نوره/(ضحكت) برضو ضهرك اللى عايز

نور/الجسم كله واحده يا اختى ...والن...ي..ك ...دواء لكل الامراض والاوجاع ...أسالينى انا ...بتوجع كتير (ضحكت اوى)

نوره/(ضحكت ومودى اتغير) ماشى يا موجوعه ...قدامى نشوف حاناكل ايه(اكلنا وطبعا قومت بالواجب معاها لحد مانامت مقتوله من اللى حصلها ...وبعدها لقيت سامى بعتلى رساله بيقولى لازم تنضفى الشقه علشان متوسخه بس لازم ..ضرورى ..مكنتش فاهمه دماغه ايه بس قولت خلاص اروح الصبح واشوف والصبح لما نور نزلت روحت الشقه ولقيت المفتاح فى علبه العداد جيت افتح لقيت الباب مقفول فعلا بالمفتاح والقفل) ايه ده هو سافر بجد ولا ايه (دخلت الشقه ضلمه ومتقفله) لا ده عبيط بقى ...وحيات امك ..أنا مفياش نفس انضف حاجه

سامى/طيب وامى مالها بس

نوره/(اتخضت) يخربيتك ...خضتنى ...انت اعد فى الضلمه ليه كدا

سامى/انا قولت يمكن نور تيجى معاكى فااستخبيت ...وقفلت الباب وقولت استناكى

نوره/لا ثوانى قفلته ازاى والمفتاح بره وانت جواه

سامى/لا ما انا خارق ...بدخل من الابواب وهى مقفوله ...أيه يا نوره ما اكيد معايا نسخه تانيا من المفتاح ...

نوره/(ضحكت) اه معلش ..انا دماغى مش شغاله

سامى/لا متقوليش كدا ده انتى عملتى خطه ولا الافلام الاجنبى ده انا اعد اصقف من امبارح على اللى حصل

نوره/طيب

سامى/اوباااا....طلما طيب يبقى مصيبه...بقولك ايه ...نعمل الفطار وناكل  وتحكيلى اهو احنا فى الشقه لبليل  علشان نور مطبش علينا وتحكيلى كل حاجه بقى ...انا الاكشن ده حايموتنى

نوره/بس يخربيت دماغك انا قولت انتى بتقولى كدا ...فكرت ازاى انك تعمل مسافر علشان اطلعلك الشقه

سامى/انا اصلا من اخر مره لما نور شفتنى لما قولنا انى جبتلك الامبوبه وانا بفكر ازاى نتقابل بعيد عنها وعلشان كدا فكرت فى الفكره دى واول لما جيه وقتها قولت المهم احكيلى بقى

نوره/طيب تعالى نعمل الفطار الاول

سامى/لا خلاص مش مهم احكيلى حصل ايه انتى قولتى ان الدنيا احلوت معاكى وبعدين

نوره/عده بعد الحوار ده كام يوم ونظمى واسماء مشيوا من المدرسه صحيح مثبتش حاجه على نطمى بس نقله... ده اكد انه وراه اللى حصل وطبعا ميس ميرفت رجعت المدرسه والكل اتعاطف معها وهى كانت طيبه بصراحه والكل بيحبها وفعلا بقت شبه الزعيمه بتاعه المدرسه والكل بيحبها وبعد الموضوع ده انا كنت مبشوفش ميس ميرفت خالص علشان محدش يربط حاجه بنا لحد ما عدا اسبوعين كنت مقضيها انا ومى خروجات وفسح وابات عندها وطبعا امها خايفه منى فا الدنيا تمام المهم فى يوم لقيت ميس ميرفت بتكلمنى فى الحوش

ميس ميرفت/انتى مش فى فصلك ليه (وبتغمزلى علشان اجريها فى الكلام)

نوره/اسفه يا ميس انا كنت رايحه الحمام

ميس ميرفت/طيب يلا على الفصل (قربت من ودنى ) اسبقينى على المعمل

نوره/حاضر(عملت انى رايحه على الفصل وطلعت على المعمل قولت افهم فى ايه وبعدها بثوانى هى جت)

ميس ميرفت/انا مش عارفه اشكرك ازاى يا احسن انسانه فى الدنيا

نوره/(امبسطت اوى انى فعلا قدرت اساعدها) ربنا يخليكى يا ميس انا معملتش حاجه ...انتى كنتى صعبانه عليا ..تقعى مع ناس زى دى

ميس ميرفت/بجد كتر خيرك انتى متعرفيش الحيوان اللى اسمه نظمى ده كان بيعمل معايا ايه ...فى الرايحه والجايه كلام وتحرش وانا بحاول اهرب بس كان بيسلط عليها الحربايه بتاعته اللى اسماها اسماء ...بجد انا كنت بحارب لوحدى بس انتى ربنا بعتلك ليا

نوره/انا معملتش حاجه ...انتى تستهلى كل خير

ميس ميرفت/كل ده ومعملتيش ...بقولك ايه ...انا مهما اقول مبوفيش حقك ...انا بقى عملالك عزومه فى البيت ...علشان اشكرك وجيبالك هديه صغيره كدا يارب تعجبك

نوره/هديه ليا انا

ميس ميرفت/ايوا ...انا مهما اجبلك ميوفيش حقك ...انا جبتلك موبيل (اسم الموبيل وقتها ده كان حاجه تحفه لان العدد كانت غاليه اوى)

نوره/معقول يا ميس علشانى انا

 ميس ميرفت/طبعا يا حببتى ...دى حاجه بسيطه خالص ...المهم انا حاستناكى فى البيت تغدى معايا انا وجوزى وتشوفى جودى بنتى وتلعبى معاها

نوره/ انا بحب اسم جودى ده اوى ..

ميس ميرفت/خلاص لما تخلفى ..سمى بنتك جودى

نوره/(زعلت لانى مش بنت علشان اخلف) لما اخلف

ميس ميرفت/(فهمت انها عكت الدنيا) انا اسفه يا حببتى ....انا مقصدتش ..أقولك اعتبرى جودى بقت بنتك هى اصلا تعبانى خديها وادينى مكانها مروحه (زى فيلم ميدو مشاكل)

نوره/(ضحكت ) لا ربنا يخليهالك ...انا اصلا حبتها من قبل ما اشوفها ...

ميس ميرفت/خلاص احنا فيها ...حاستناكى بكره بعد المدرسه نتغدا سوا ونتلعبى معاها اليوم كله اتفقنا

نوره/اتفقنا

سامى/جودى حاتطلع مصيبه وحاتلبسى فى حيطه صح

نوره/(ضحكت اوى) لا مش لدرجه انا برضو فى حياتى حاجات كويسه

سامى/حاجات كويسه ايه ده انا جالى اكتئاب من الخوزيق اللى بتطلعلك

نوره/امال انا اعمل ايه ....بقولك ايه قوم هاتلى هريسه انا من امبارح بحلم بيها ...ربنا يسمحك يا نور ملحقتش ادوقها حتى

سامى/ياباشا المحل كله بس قوليلى عملتى ايه (جبتلها البوكس بكل اللى فيه ) اتفضلى

نوره/(اكلت حته من الهريسه) مسكره وحلوه ...بجد جامده جدا

سامى/نوره ...قطمه كمان وحاقوم اكلك انتى والهريسه ...انجزى بقى حصل ايه

نوره/(ضحكت) خلاص حاحكيلك ...(اخدت من ميس ميرفت العنوان وكنت طايره من الفرح وقولت لنور وشادى على اللى حصل وموضوع الموبيل كنت فرحانه اوى وقولت لنور تيجى معايا بس قالتى هى معزمتش حد غيرك والموضوع حايبقى عائلى اوى,,,وتانى يوم ميس ميرفت قالتلى  انها حاتغيب علشان تحضر الاكل وكدا وبعد المدرسه روحت العنوان ولما روحت سالت البواب على الشقه قالى ان ميس ميرفت فوق وطلعنى فى الاسانسير كانت موصيه البواب لما اجى يطلعنى علشان الاسانسير بمفتاح المهم لما وصلت رنيت الجرس وميس ميرفت فتحتلى

ميس ميرفت/اهلا يا حببتى تعالى ادخلى نورتى يا حبيبى تعالى

نوره/ربنا يخليكى يا ميس ..امال فين جودى انا حاتجنن واشوفها

ميس ميرفت /جودى يا حببتى شبطتت فى بابها واعدت تعيط علشان تروح الملاهى اللى جمبنا ...بس متقلقيش هما شويه وحايجوا ...تعالى بقى علشان ناكل احنا... انا طول اليوم بعمل فى الاكل

نوره/طيب مانستناهم وناكل كلنا

ميس ميرفت/احنا ناكل ولما يجوا هما ياكلوا... واحنا نعد نرغى انا اصلا عرفه بنتى اول لما تروح الملاهى حاتعيط وتقول عايزه اروح (اعدت تضحك) التربيه صعبه اوى يا نوره ...

تعالى اعرفك ...ب شيماء اختى

شيماء/اهلا ازيك يا نوره ...ميرفت حكلتى على كل اللى عملتيه معاها بجد انتى جدعه جدا

نوره/(كنت مصدومه ان ميرفت حكت لحد اللى حصل وعرفته سرى وخصوصا انى اتفقت معها ان اللى يعرف جوزه بس علشان يعرف انه محدش اعتدى عليها بجد )

ميس ميرفت/ايه مالك...متقلقيش كدا شيمو دى اختى وكاتم اسرارى ...متقلقيش اللى بنا عمره ماحايطلع

شيماء/طيب ناكل بقى علشان انا حاموت من الجوع الهانم منعانا من اننا ناكل اى حاجه لحد ما تيجى يا نوره

ميس ميرفت/امال مش هو نجمه العزومه ولازم نحتفل بيها

نوره/مش اوى كدا ..

ميس ميرفت/لا اوى طبعا انا مش عارفه لولاكى كان حصلى ايه ولا كانوا عملوا فيا ايه ...يلا ناكل بقى انا بصراحه كمان جعانه اوى

نوره/(اعدنا ناكل والترابيزه كانت خطيره فراخ وحمام ولحمه بارده وحاجات كتير حلوه وبصراحه طعم الاكل كان يجنن وبعد الاكل ,,ميس ميرفت جبتلى ايس كريم عليه شكولاته سايحه كان طعمه حلو اوى وانا باكل كنت اعده اشوف صور جودى بنوته عسوله اوى شقاوتها باينه فى الصور واعدت اتمنى انها تيجى علشان العب معاها وشويه ميس ميرفت جبتلى الموبيل)

ميس ميرفت/اتفضلى يا نوره

نوره/... ده زى مابيطلع فى التلفزيون ...بس ده يا ميس غالى اوى

ميس ميرفت/حببتى مفيش حاجه تغلى عليكى كفايه جدعتك معايا ولا ايه يا شيمو ماتقولى حاجه ولا الاكل كبس عليكى

شمياء/(ضحكت) انتى حاتذلينى بالاكل ...اعمل ايه طعمه حلو وانا كنت جعانه

ميس ميرفت/انا وشيماء على طول كدا ...مولدين فوق روس بعض زى مابيقولوا ...

شيماء/هى صحيح متعبه بس بجد احلى صاحبه فى الدنيا كلها ...سيبك منا احنا يا نوره ...الف مبروك عليكى يا حببتى الموبيل .انتى تستاهلى كل خير

نوره/ربنا يخليكى ...طيب شكل جودى حاتتاخر وانا لازم امشى علشان مش قايلهم فى البيت انى حاتاخر

شيماء/لا تمشى ايه ...ميرفت

ميس ميرفت/(بصت لشيماء)اهدى شويه ...لا تمشى ايه يا نوره ...احنا لسه اعدنا

نوره/معلش علشان اتاخرت ...نبقى نكررها

ميس ميرفت/اكيد طبعا ...بس انا كنت عايزه من طلب ومكسوفه

نوره/حضرتك تامرى يا ميس ...انا تحت امرك

ميس ميرفت /حببتى يا نوره ربنا يخليكى ليا ...هو طلب بسيط مش ليا هو لشيماء بصراحه ...شيماء عندها مشكله مع جوزها ...هو حالته الماديه كويس جدا بس حماتها صعبه اوى

شيماء/حطانى فى دماغها يا نوره ...وبتزن على جوزى علشان يطلقنى ...علشان مخلفتش لحد دلوقتى

ميس ميرفت/هى شيماء سليمه وجوزه كمان سليم بس ربنا ما اردش

نوره/(انا مكنتش فاهمه حاجه ) طيب وانا ايه المطلوب منى

ميس ميرفت/بصراحه انا سالت دكتور وقالى ممكن يكون فى مشكله فى الزوج ولازم نجرب الحقن المجهرى وده متعب جدا وغالى وغير كدا حماتها مش حاتصبر عليها

نوره/(ابديت افهم ) والمطلوب

ميس ميرفت/بصى انا معتبراكى زى اختى الصغيره ...بصراحه انا عايزه شيماء تحمل منك

نوره/(اتصدمت من الكلمه) ايه ...انتى بتقولى ايه ...لا  طبعا ...

شيماء/ليه يا نوره ...انتى بنتقذينى وبتنقذى بيتى من الخراب

نوره/انقاذ ايه اللى حايبقى على غش ...لا انا مش موافقه ..انا ماشيه

ميس ميرفت/تمشى تروحى فين ...أيه يا بت انتى نسيتى نفسك ولا ايه ...انتى تسمعى اللى بقولك عليه ورجلك فوق رقبتك

نوره/ليه ان شاء ,,, ...انا مبخفش واعلى مافى خيلك اركبى (كنت ماشيه)

ميس ميرفت/ولا خيلى ولا حاجه ...هو بلاغ صغير اقول فيه انى عرفت اللى عمل فيا كدا فى المعمل ...ولما حايحلوا حايلقى ان اللبن اللى لقوا مطابق ليكى ..وهنا يبان ان فى طلبه فى مدرسه بنات طلعت ولد والصحافه تنشر وتبقى فضيحه

نوره/ليه كدا يا ميس ...ده رد الجميل للعمتهولك ده انا انقذتك من نظمى واسماء ده يبقى جزاتى

ميس ميرفت/بصراحه انتى خدمتينى خدمه العمر ...انا من زمان وانا بتخانق انا ونظمى .كان مقفل عليا مش عارفه اخلى البنات تاخد عندى دروس ..غير لما ياخد نسبه فى الفلوس ...وعلشان كدا قولت انه اتحرش بيا

نوره/هو متحرش بيكى

ميس ميرفت/(ضحكت ) هو اصلا بتاعه بيقف ده انا كنت واقفه قدامه ببلوزه شيفون وصدرى كله باين قولت اجيبه سكه كدا ويبقى يسبنى براحتى وانا كمان اسيبه يخد راحته منى ...بس ايه ولا حتى اتاثر ...ووسط كل ده انتى جتيلى على طبق من دهب ...خلصتينى من نظمى واسماء

نوره/واسماء كان ايه بنكم ...

ميس ميرفت/وليه ..شر..مو..ط..ته ...بتغير على جوزها منى ..بصراحه اصله مز اوى ..وعلى حظى يبقى صحاب جوزى الروح بالروح ...اسماء اعدت تقولى ابعدى عن جوزى لا ادمرك ...طيب ابعد ليه ..طلما مراته مش ماليه عينه ...املها انا

نوره/يانهار اسود ...طيب وجوزك

ميس ميرفت/مالوا ...ما انا معا اهو ..يعنى اشمعنا الرجاله تتجوز اربعه مع بعض عادى  واحنا لما نعرف حد غير جوزى تبقى مصيبه ...انا شايفه انه عادى ..وخصوصا انها بتبقى حاجات خفيفه كدا تسالى كدا

نوره /حاجات وتسالى هو فى غير جوز اسماء؟

ميس ميرفت/اه طبعا وانا عيش عمرى كله مع راجل واحد اضيع جسمى ده على واحد بس ...مش حرام ..

نوره/انا مش قادره (اعدت ارجع من القرف اللى سمعته من ميرفت وخصوصا حسيت اد ايه انا هبله واضحك عليا انا كنت شايفه ان نطمى واسماء وحشين وانا ساعدت الشيطان نفسه

ميس ميرفت/اهدى بقى ...كدا علشان شيماء لازم تحمل النهارده هى مظبطه معاد الدوره وكله تمام وبصراحه من يوم اللى حصل بنا وانا قولت اللى حايحل مشكله شيماء هو انتى علشان لما تحلف ان مفيش راجل لمسها تبقى صادقه

نوره/(رجعت تانى) طيب مش مكسوف لما تبقى بنت او ابن اختك من الحرام

ميس ميرفت/ايه الاوفر ده ...حرام ايه ...دى مساعده وغير كدا شيماء مش اختى ...شيماء انتمتى ..بس هى زى اختى بظبط ...يلا بقى علشان انا قولت لجوزى اننا اعدين اعده بنات وعلشان كدا اخد جودى ونزل بس شويه وحايجى عايزني ننجز

نوره/انتى ازاى كدا انا مش متخيله انى اتخدعت فيكى بالشكل ده

ميس ميرفت/اول درس احب اعلمهولك اوعى تخدعك المظاهر ...يلا ادخلوا على اوضه النوم ..وعلى فكره انا مش ظلماكى انا جيبالك موبيل بشى الفولانى بس مش خساره فى حبيبتي قلبى شيمو يلا انا مفضيلكم الاوضه والسرير جاهز... ولا نكمل البوليس ونكمل هناك ويبقى اللى عملتيه فى المدرسه جايه تكمليه عليا دلوقتى 

نوره/(الصدمه كانت اقوى من اى حاجه عملتها فى حياتى دخلت وانا مغلوبه على امرى ومكنش قدامى غير انى اسمع الكلام وانا زى الجزمه وفعلا قلعت وكانت شيماء نايمه على ضهره ورفعه رجليه وهى وميرفت اعدين بيضحكوا وانا بقرب منها حسيت انها زى القنفد كلها شوك ....كنت قرفانه اوى من نفسى وانا بقرب منها وبقيت بقرب منها بالعافيه )

ميس ميرفت/ايه يا بت مالك ...ده انتى فى المدرسه كان ادائك اعلى من كدا ...ده انا اعدت مكيفه اوى منك ...يلا يا بت ...ده انا اعدت اكلك علشان تعملى اداء عالى (اعدت تضحك)

نوره/(اول مره احسن ان اللى قدامى ده شيطان كل ماكانت بتتكلم كنت بحس انه بلاعه وبتطفح بقيت بن..ي..ك ...شيماء وانا بعيط ...برزع فيها بكل قوتى من الزعل على نفسى وعلى غبائى...وفضلت كدا لحد ماجبتهم كنت حاسه انهم نار طلعه منى )

شيماء/اووووف ...سخنين اوى

ميس ميرفت/انتى حاتدلعى يا ل.ب..وه ...نامى بقى علشان اللبن يدخل لجواه ..

نوره/خلاص عايزه حاجه تانيا منى

ميس ميرفت/لا دلوقتى خلاص ممكن تروحى ...بس لو مبقتش حامل حانجرب تانى...وابقى روقى كدا وتعاليلى المعمل نعمل واحد زى المره اللى فاتت

نوره/(اعدت اعيط وانا بالبس هدومى وميرفت وشيماء اعدين يضحكوا وبيفكروا حايسموا البيبى ايه ...لبست وانا نازله )

ميس ميرفت/استنى ...خدى الموبيل ...انا مبطلبش حاجه ببلاش

نوره/(اخدت الموبيل وكنت حارميه فى وشها بس لقيت اللى زى دى خلاص مبقاش عندها احساس وخساره فيها اسبلها الموبيل ..اخدته ونزلت طول وانا ماشيه فى الشارع بعيط على غبائى وانى اخدت قفاه محترم من ميرفت)

سامى/انا اسف يا نوره ...انا عمرى ماتخيلت ان ده يحصل

نوره/ولا انا ...مش قوتلك انا حياتى كلها سوده

سامى/لا متقوليش كدا مش معنى انك اتصدمتى فى حد يبقى كلهم كدا

نوره/يمكن ...بس انا ..مشوفتش ..الكويس والدنيا اصلا كانت حلفه انها عمرها ماتسمحلى افرح

سامى/ليه بس بتقولى كدا

 نوره/انا حاقولك وانت احكم .....(وانا فى الطريقه مروحى وانا منهاره من العياط جالى تليفون على موبيلى من مى)معلش يا مى مش حاقدر اتكلم دلوقتى

مى/الحقينى يا نوره ...انا فى مصيبه

ارجو يكون الجزء ده عجبكم




تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

قول رايك لو الموضوع عجبك

الاسمبريد إلكترونيرسالة