U3F1ZWV6ZTM5NTY5NTYwNDQyOTI4X0ZyZWUyNDk2MzkwMDM0MTM4Mw==

سر الشقه اللى فى الخامس(13)

 


سر الشقه اللى فى الخامس  الحلقه الثالثه عشر

 

اهلا بيكم انا اسمى مودى هانى مؤلف قصص لو عجبتك القصه دى اعمل فلو لمدونه وشير للقصه واكتب رايك

للتواصل والمتابعه

 https://twitter.com/MHany946تويتر/

لينك الحلقه الاولى

 

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_15.html

 

لينك الحلقه التانيا

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_17.html

 

لينك الحلقه التالته

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الرابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html

 

لينك الحلقه الخامسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_23.html

 

لينك الحلقه السادسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_25.html

 

لينك الحلقه السابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التامنه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/03/blog-post_30.html

 

لينك الحلقه التاسعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/04/9.html

 

لينك الحلقه العاشره

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/10.html

 

لينك الحلقه الحاديه عشر

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/11.html

 

لينك الحلقه الثانيه عشر


https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/12.html

(نرجع لقصتنا كنا وقفنا عند)

 

 


 

سر الشقه اللى فى الخامس(13)

(نرجع لقصتنا كنا وقفنا عند)

نور/(على الناحيه التانيا نور راحت لبابا الاوضه وهو اعد لوحده كانت ريحاله بروب ومن تحت مفيش حاجه خالص)عايز حاجه يا بابا

بابا/(استغرب ) نور ..انتى منمتيش

نور/انام ازاى وجوزى ..قصدى بابا حبيبى لوحده

بابا/نور ...امك صاحيه مش عايزين مشاكل

نور/متقلقش انا بصيت عليهم ..هى ونوره فى سابع نومه

بابا/لا برضو بلاش احسن

نور/(فكت الروب وفتحتله ) ايه موحشتكش ؟

بابا/(برق) موحشتنيش ازاى ده انا حاتجنن عليكى

نور/طيب ايه (قربت من ودنه) ممكن نجرب حاجه جديده

بابا/حاجه ايه ؟

نور/انا جايبه كريم وممكن نجرب راسه فى ط..يز..ى(مسكت ز,بر,,ه)

بابا/ححححح...بس اخف افتحك

نور/متقلقش ...انا حاخد بالى ...ولا انت مش عايز تحطه فيا

بابا/اوففففففففف..... ده انا نفسى ارشق

نور/طيب يلا ...(فى دماغها ..اه لو تعرف حايحصل ايه يا بابا يا طيب )

بابا/بس انا قلقان يا نور امك نومها خفيف

نور/خلاص ماشى براحتك (قامت وحاتمشى)

بابا/رايحه فين؟

نور/حاروح انام ...

بابا/لا تنامى ايه يا بت استنى(مسكها ) تعالى ...حتى لو صحيت انا خلاص على اخرى

نور/وانا كمان يا بابا يا سيد الرجاله

بابا/(بابا قلع نور الروب وبقى بيبوسها فى رقبتها بدلع وبيقفش فى صدرها وبينزل ايده لتحت على ك..س..ها ... وهى كانت سيبه على اخر وبتسخنه زياده وبتدلع عليه )

نور/يلا بقى انا خلاص مش قادره عايزه جوايا ...عايزك ترزع فيا ودق جامد

بابا/احححح...ايه يا بت انتى مالك سخنه كدا ليه

نور/مش قادره يا بابا عايزك اوى اوى

بابا/وانا كمان عايزك اوى ...(بابا نيم نور على بطنها واخد الكريم اللى معها ودهن بيه طي..ز..ها ..كويس وبعد كدا دهن بتاعه علشان يدخل بسهوله وجط راسه ولسه حايدخله )

ماما/(دخلت فجاه وصوتت)ينهاركم اسود ..انتو بتعمل ايه

نور/ماما

ماما/(مسكت نور وبتضربه) ماما يا لب..و..ه ...يا تربيه الشوارع ...تعملى كدا مع ابوكى وعلى سريرى يا نجسه ...

بابا/اهدى يا وليه حاتفضحينا

ماما/وانت لسه شوفت فضايح ...يا راجل يا عايب وانا قصرت معاك فى حاجه منعت نفسى عنك ..علشان تعمل كدا مع بنتك يا واطى انا لازم اقول لناس كلها علشان يعرفوا الراجل اللى عملى فيها محترم بيعمل ايه فى اهل بيته

بابا/ما تهدى يا وليه ..حاتفضحى بنتك معايا ...

ماما/وانت خايف عليها اوى ياراجل يا ناقص ده انت ز..ب..ك ..رشق فىها ..طمنتى حبلتها ولا لسه

نور/لا يا ماما انا لسه بنت ...بابا بين..كن..ى.. من وراه ..بس

ماما/بس ...لا طمنتينى على بنت العقله الشر..موط..ته..

بابا/ماتسكتى يا وليه بقى ...أيه محدش عارف يلمك

ماما/(دخلت على بابا ومسكت بتاعه) ماتلم ده الاول ..ياراجل يا نجس ...ده انا بهزئك وهو واقف على طي...ز...بنتك لسه ياراجل اتلم هو انا مش مكفياك ولا خلاص ك..ٍس..ى قدم وعايز تجرب مع الصغيره

بابا/بس يا وليه بطلى الكلام ده خلاص قوتلك غلطه وخلاص وانتى يا بت يا نور ..روحى على اوضتك

ماما/تروح فين يا مت...نا...ك... خاليها اعدها ....على الاقل تشوف ..ز..ب... ابوها وهو واقف ...أنا بقالى كتير مشوفتش

بابا/ايه يا وليه انتى مفيش حد عارف يلمك ولا ايه

ماما/لا يا رجلى ..يادكرى ...انا ملمومه لوحدى ...ممسكتش بنتى ون..ك..تها .... ولا عملت حاجه ...بقولك ايه انت خلاص مالكش كلمه عليا ,,,بعد اللى انا شوفته ده ...ومن دلوقتى ..عارف لو زعقتلى ولا زعلتنى فى حاجه ...انا حاقول لكل الناس على اللى حصل ده ...

بابا/انتى بتهددينى يا وليه

ماما/لا اللى بيهدد مبيعملش لكن انا حاعمل ...انت عارف انا مجنونه واعملها

بابا/عارف جنانك ...اهدى بقى ...كانت وذت شيطان وراحت لحالها

ماما/يعنى الشيطان بيسخنك على بنتك ومعايا بيتوب يعنى

بابا/وبعدها معاكى بقى والكلام اللى مالوش لازمه ده ...يعنى انتى عايزه ايه دلوقتى

ماما/عايزه ..اتن..اك ...من ,,,زب..رك ...قبل ما يرجع ينام ,,,تانى

بابا/ياوليه اتلمى ...أيه اللى بتقوليه ده قدام بنتك

ماما(ضحكت اوى) ايه خايف على اخلاقها ...يا عر..ًص...ده ..كانت مفنسالك ...طي..زها...بقولك ايه ...من هنا ورايح اللى اقوله يتسمع ويتنفذ ...ودلوقتى حاتنك...نى

بابا/(بابا حس ان ماما مبتهزرش ولازم الموضوع يتلم) خلاص ماشى ..روحى انتى يانور على اوضتك

ماما/لا نور حاتقف وتتفرج كمان

بابا/انتى بتقولى ايه يا وليه ..انتى اتجننتى فى نفوخك ولا ايه ؟

ماما/لا متجننتش ...بس عايزه تشوف العنتيل حايعمل ايه ...عايزه تشوف انه اخرك كام دقيقه وتفصل

بابا/لالالا ده انتى اتجننتى على الاخر (بابا الكلام استفذه وشد ماما ورمها على السرير وقطع قميص النوم اللى كانت لابسه )

ماما/اعمل حاجه ....بدل ماتتشطر على قميص النوم

بابا/حاعمل يا مت,,ن,,اك,,ه.(بابا الكلام سخنه اكتر ورفع رجل ماما ودخل بتاعه مره واحده فى ك..ٍس..ها... وفضل يرزع بكل قوته )

ماما/شايفه يا بت ...شايفه الن..ي..ك...ازاى ...ارزع يا خ..و..ل ,,,ورى بنتك ,,الرجاله بتن...يك.. ازاى

بابا/بس يا وليه اسكتى (وبيرزع فيها)

ماما/ايه هجت يا مت..نا..ك ...من كلمتين ...امال لما كنت حادخله فى طي..زها....ويدخل كله فيها كانت حاتبقى عامل ازاى

بابا/(ألكلام كان مولع بابا وبيرزع بكل قوته )

ماما/اه ه ه ه ه ه....تعالى يا بت ...مص ز..ب...ابوكى ...ناشف اوى وبيوجعنى

نور/بس يا ماما

ماما/بس ايه يا..ِشر..مو..طته..اسمعى الكلام

نور/امرك يا ماما(طبعا كله ده تمثليه بين ماما ونور بس احلى حاجه لما تبقى فى تمثليه بطلتها اتنين شر..م..يط...نور راحت على بابا وطلعته من ك..س... ماما ومصت راسه ...طبعا بابا كان مولع من اللى بيحصل وفكره ان ماما نايمه على السرير ونور بتمصله ..كان ماسك نفسه بالعافيه انه يجبهم)

ماما/انتى يا بت

نور/(وهى ماسكه بتاع بابا) نعم يا ماما

ماما/مصى ك..ٍسى... اشفطى العسل اللى نازل منه ...يلا يا ل..بو..ه

نور/حاضر يا ماما(نور نزلت بين رجلين ماما وبقت نصها اللى من فوق موطى على ماما)

ماما/(ماما بصت لقيت بابا مركز اوى مع نور) عجباك يا مت..ن..اك

بابا/ايه ...لا ..لا

ماما/لا ايه ...ده انت حاتفشخها بعينك ...بقولك ايه ...افشخ ..طي..زها

بابا/بجد

ماما/اه يا و..س..خ...بص حاتموت عليها ازاى...

بابا/انا ...انا ..بس

ماما/مش وقته حسبنا بعدين ...يلا دلوقتى قبل ما اغير رائي ...وانتى يا بت ..أياكى تشيلى بؤقك ,,عن ك..ٍسى

نور/امرك يا ماما

بابا/(بابا فرح اوى انه حايفشخ نور ...وتف على بتاعه ودخل فى نور واحده واحده فاكر ان فتحتها ضيقه وانه اول مره طبعا دخل بتاعه كله بس طبعا المخ دلوقتى فى اجازه كل الدم متجمع فى الاستاذ اللى تحت ) احححححح ....يجنن

نور/اه ه ه ...براحه يا بابا ...انا مش قادره ...انا بنتك متعملش فيا كدا

نوره/(بتحكى لسامى) مش بقولك اتنين ,,شرام..يط

بابا/(طبعا الكلام كان مسخن بابا اوى وكل ما بيسخن كل ما بيرزع اكتر وماما كانت مبسوطه انها خلاص كسرت شوكه بابا وقدرت تت,,ناك,,من نور قدامه ومش كدا وبس ده هو هايج اكتر منها على اللى بيحصل وفضل الحال على كدا ويغيروا اوضاع ومره ماما هى اللى تت...ن اك...ومره نور لحد ما غرقهم لبن ونام قتيل من التعب)

سامى/طيب وسط كل ده انتى كنتى فين ؟

نوره/انا كنت واقفه بره بتفرج وبصور

سامى/بتصورى ايه ؟.

نوره/ بصور المعركه اللى حصلت دى

سامى/اوف اكيد كانت جامده

نوره/هى كانت جامده ...بس جت على دماغنا بعد كدا

سامى/لا مش فاهم

نوره/حاتفهم كل حاجه فى وقتها ...ألمهم ركز مع الاكل لا يتحرق ...

سامى/اركز ازاى وسط كل ده ...

نوره/لا ركز علشان لو نور اكتشفت حاجه ..كلنا حانتفشخ (ضحكت)

سامى/لا لو كدا حاركز ...المهم كملى انتى بقى عملتى ايه ؟

نوره/(انا كنت واقفه بره بتفرج واصور ..احنا قولنا نصور علشان يبقى حاجه لذكره وبرضو لو بابا فكر يقلب علينا بس وقتها برغم انى كنت لسه ركبه الواد منير بس كنت هايجه اوى على اللى بيحصل وكنت عايزه ادخل اشترك معاهم بس الخطه كانت حاتبوظ وعلشان كدا فضلت بتفرج لحد ما بابا نام وماما ونور طلعولى وهما مستوين واعدنا نضحك على اللى حصل واتفقنا ان من بكره كل حاجه حاتتغير)

سامى/تتغير ازاى؟

نوره/حاقولك(تانى يوم لما بابا صحى لقى ماما ونور فى المطبخ بيعملوا الفطار والاتنين كانوا تقريبا مش لابسين حاجه لبس قليل اوى وكل حاجه فى جسمهم باينه)

بابا/ايه يا وليه اللى انتو عملينه ده

ماما/انت صحيت يا دكرى ...ايه رايك عجبتك

بابا/راى ايه ..(بعصبيه)ادخلى يا وليه استرى نفسك بحاجه انتى وبنتك

ماما/لا ده كان زمان ...صوتك العالى والخناق ده كان زمان ...

بابا/زمان ازاى

ماما/اه ...لما كنت راجل البيت وابو البت نور ...لكن دلوقتى ...بعد اللى حصل امبارح ..بقيت انا ونور اتنين ستات فى بيت جوزهم ...وجوزهم ده راجل عاقل ..طول ماهو حلو معاهم ..حايدلعوا ويظبطوا على الاخر ...لكن يزعق ويعمل اللى بيعمله ده حايقلبوا عليه والناس كلها تعرف اللى حصل

بابا/انتى بتهددينى يا وليه ؟

ماما/تانى ...مش قوتلك اللى بيهدد مبيعملش...انا بقولك اللى حايحصل...ها ايه رايك بقى فى لبسنا ؟

بابا/(بابا فكر وهو عارف جنان ماما ودماغها الناشفه وفى نفس الوقت لو الموضوع اتعرف حاتبقى مصيبه غير كدا المقابل مش قليل ده حايعيش حياته مع اتنين ستات جامدين يعنى الحسبه فى كل النواحى كسبانه وعلشان كدا كان راده)حلو اوى اللبس ده

ماما/جدع يا دكرى ...يلا بقى اعد فى السرير وحانجبلك الفطار

بابا/ماشى(بابا راح السرير ونور وماما راحوا بصنيه الاكل واعدوا ياكلوا ويدلعوا عليه زى المتجوزين جداد بظبط وفى وسط ده كله بابا نسى انى موجوده اصلا والموضوع استمر على كدا بقينا نتفرج على التلفزيون سوا هما التلاته تحت الغطا بابا بيلعب فى نور وماما من غير مابابا يركز اعده بتحلب بتاعى ...موضوع كان فى الاول حلو بس مع الوقت شخصيه بابا تقريبا اختفت ..ماما بقت المسيطره على كل حاجه ...هو مالوش راى فى حاجه ...ماما ونور وحتى انا بقينا ننزل بهدوم ضيقه وملفته ...وهو مش قادر يتكلم ...بقينا نقعد فى البيت بقمصان نوم مفتوحه وقصيره  من غير ستينات ولا اندرات ...صدرنا كله طالع لبره واك س,,,أسنا ,,,, باينه وبابا شايف وساكت علشان ميزعلش منه ماما ...الحركه دى فى الاول كانت علشان بس نعرف نشم نفسنا فى البيت لكن اللى حصل اننا انطلقنا على الاخر وبابا اختفه من الصوره ...نور بقت تنزل من الصبح ترجع على 10 بليل تعبانه وتدخل تنام قتيله وكذا مره اشوف فى اندرتها لبن )

بابا/(لما بابا كان يسال بخوف من ماما) هى نور مش اتاخرت

ماما/عادى البيت بتذاكر عادى

بابا/مذاكره ايه اللى تتعبها كدا وترجعها بالمنظر ده

ماما/ما اكيد تعبانه من اللى انت بتعملوا فيها ...ماهى برضو صغيره على اللى بتعلموا فيها يا مت...ن..اك

نوره/(طبعا كان بيسمع الكلمتين ويسكت ومع الوقت مبقاش بيسال شايف وساكت المهم انه مبسوط ووقت لما بتطلب معه ماما ونور بيرحوا  المشكله ان فكره الس ك س  مع المح...ارم حلوه بس بتكسر حاجات كتير بعد كدا )

سامى/اممم ...طيب فى الوقت ده انتى كان ايه دنيتك

نوره/فى الوقت ده كنت خلاص بقيت باخد راحتى فى البيت بعد بهوت شورت وبتاعى كان بيبقى باين عادى    زمان كنت بخبيه علشان بابا لكن دلوقتى خلاص وكنت بروح اذاكر مع مى صحبتى

سامى/مى ...دى جديده دى

نوره/ولا جديده ولا حاجه مى كانت معايا من زمان فى المدرسه بس مكناش صحاب اوى لحد ما حصل موقف دكتوره اسماء وانها كل شويه بتخلينى اروحلها العياده فاكانت فكرانى عيانه بس قوتلها ان الدكتوره اسماء تبقى قربتى من بعيد وكدا ومن هنا بقينا صحاب وبقيت بروحلها البيت ومكنتش عايزه تيجى البيت عندى علشان ماما ونور كانوا بيقعود فى البيت من غير هدوم زى ماقوتلك ولما قوتلهم عايزه اجيب مى نور قالتى دى بت ملزقه سيبك منها فاقولت اريح دماغى وبقيت انا اللى اروحلها

سامى/طيب كويس

نوره/سامى خد منى نصيحه

سامى/ايه؟

نوره/انا مفيش حاجه فى حياتى مشيت كويس

سامى/ليه يعنى

نوره/علشان صعب اوى تعيش راجل وست فى جسم واحد ...الشيمل الناس فاكره انها س ك.,,سى وجامده وكدا لكن انا ببقى عندى احساس النوعين .

سامى/وده ايه علاقته بمى

نوره/الموضوع بدء لما علاقتى بمى بقت قريبه اوى وتقريبا بقت انتمتى وبقيت بذاكر عندها وبقضى اغلب اليوم هناك وخصوصا ان مفيش حد فى البيت مهتم يعرف انا فين ...ومع الوقت مامه مى بقت متعوده على وجودى وخصوصا انها عايشه لوحده مع مى بعد موت ابو مى من زمان والوضع كان طبيعى جدا وانا كل يوم بذاكر واهزر واكل وانام عند مى

سامى/طيب ايه اقول كويس ولا ايه ؟

نوره/(ضحكت) لا متقولش انا حاقولك اللى حصل فى يوم وانا عند مى وهى عادى بنات وبنذاكر فجاه طلعت فى دماغها تورينى الهدوم اللى بعتها لها عمها من بره وطبعا مى كان جسمها يجنن طولها 160 بيضه ورفيعه وشعرها بنى فاتح انا لما كنت بنزل  معاها كنت بحس انى الخدامه بتاعتها من كتر ماهى مزه وانا شكلى مدى على ولاد شويه وطبعا اللبس كان يجنن عليها لحد البلوزه البمبى

سامى /ايه البلوزه البمبى

نوره/بلوزه كانت من ضمن اللبس وكان صدرها مفتوح ومجسمه عليها مى رغم اننا كنا صحاب جدا بس كانت بتتكسف منى وبتغير فى الحمام وتورينى الهدوم لحد البلوزه البمبى مى كانت واقفه قدامى كانه عريانه صدرها باين وهى فى البيت من غير براه وصدرها كان يجنن ابيض وحلمته وردى

سامى/اوبا بقى

نوره/فعلا اوبا بقى ..شايف اللى واقف عنده ده من مجرد الكلام انا بقى كان قدامى لايف(ضحكت)

سامى/(ضحك واتكسف انه بتاعه واقف وحاولى يدرى با ايده) ماعلينا كملى

نوره/بس يا سيدى هى كانت بتقيس من هنا وانا بتفرج وبتخيلها واول مره اشوف مى بنت مزه  مش مى انتمتى وطبعا نفس اللى حصل معاك حصل معايا ومفوقتش غير على صويت من مى

مى/(بتصوت)

نوره/ايه فى ايه ؟؟؟؟؟؟

مى/(مخضوضه)انتى ايه ؟

نوره/ايه يا بت انتى اتهبلتى

مى/ياماما ....انتى ...ولد ولا بنت

نوره/ايه يا مى الهزار الرخم ده ...ولد ايه ...شيفانى بشنب

مى/(بتزعق) لا شيفاك بده (شاورت على بتاعى وطبعا كان واقف والجيبه اللى لابسها عامله زى الخيمه بسببه )

نوره/(انا بصيت لقيت المنظر ده اتصدمت) مى ..أصبرى حافهمك

مى/حاتفهمينى ايه ...(جابت عصايه وكانت جايه تضربنى)

نوره/(مسكتها وحاولت اهديها ) اهدى يا مى ...انا صحبتك نوره انا حافهمك اهدى

مى/(مى حاولت تقاوم وانا مسكتها بالعافيه لحد مكنش قدامى غير انى اكتفها علشان متفضحنيش)

نوره/ممكن تهدى ...انا حافهمك كل حاجه ...(حكيت لمى كل حاجه حصلت من اول لما اتولت لحد اللحظه اللى واقفه قدامها وانى ضحيه قرار من ابويا وانا صغيره ضيغنى وفعلا مى بعد ماكانت متعصبه هديت لكن انا بعد ما حكيت كل حاجه ولقيتها بتدمع  انا صعبت عليا نفسى )

مى/انا اسفه يا نوره...انا معرفش كل ده انا اسفه بجد

نوره/وانتى ذنبك ايه ...انتى تعتبرى احسن واحده فى حياتى انتى الوحيده اللى حسستينى ان فى واحده بتحبنى من غير مقابل انا بحس بالامان فى البيت هنا اكتر من بتنا (عيطت)

مى/بس يا نوره وحياتى ...طيب فكينى علشان اعرف احضنك(كانت بتحاول تضحكنى)

نوره/(ضحكت ) انا اسفه انتى كنتى متعصبه اوى وانا كنت بحاول اهديكى سمحينى

مى/حاسمحك بس فكينى لاحسن عايزه اروح الحمام ..وحاتبقى فضيحه وانا كبيره كدا واعملها على روحى (مى كانت بتحاول تغير المود بتاعى )

نوره/حاضر ..انا اسفه ..(روحت افكها وعلى حظى النيله انا كنت ربطه ايدها وراه ضهرها فاوطيت على الرباط علشان افكه ببوقى وشى بقى عند ط..ي..ز ...مى وبفك الرباط بسنانى وهى بتقولى)

مى/اى براحه يا نونو

ام مى/(دخلت علينا فجاه وشافت المنظر انا وشى على طي.ز...مى وهى متكتفه وبتقولى اى براحه يا نونو)انتو بتعملوا ايه ؟

ارجو يكون الجزء يكون عجابكم حاستنى رايكم  ونتقابل فى الجزء الجى

 

ارجو يكون الجزء يكون عجابكم حاستنى رايكم  ونتقابل فى الجزء الجى

https://twitter.com/MHany946

 

https://web.facebook.com/people/Mody-Hany-Pino/100069298621642


تعليقات
4 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

قول رايك لو الموضوع عجبك

الاسمبريد إلكترونيرسالة