U3F1ZWV6ZTM5NTY5NTYwNDQyOTI4X0ZyZWUyNDk2MzkwMDM0MTM4Mw==

اخت جوزى طلعت مصيبه(10)

 

اخت جوزى طلعت مصيبه الحلقه العاشره

انا مودى هانى مؤلف قصص لو عجبتك القصه اعمل فلو للمدونه وسيب تعليق

لينك الحلقه الاولى

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/1.html

لينك الحلقه التانيا

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/2.html

لينك الحلقه التالته

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/05/3_28.html

لينك الحلقه الرابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/4.html

لينك الحلقه الخامسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/06/5.html

لينك الحلقه السادسه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/07/6.html

لينك الحلقه السابعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/07/7.html

لينك الحلقه التامنه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/07/8.html

لينك الحلقه التاسعه

https://storiesmodyhany.blogspot.com/2021/07/9.html

(نرجع للاحداث)


 

(نرجع للاحداث)

اولا/انا الجزء اللى فات حبيت اشوف مين متابع مركز فاكتبت اسم البطله امانى تكتبها تهانى طول الجزء واستنيت مين حاياخد باله ويركز وبصراحه اللى لاحظ الموضوع وقالى كان قليل جدا انا كنت بهزر مع القراء مش غلطه فى الكتابه علشان المدونه ممكن اصلح فيها اى وقت حتى بعد نشر الموضوع ... يلا بينا بقى نرجع للاحداث كنا وقفنا عند

تهانى/انتى عارفه يا بت يا ريم ...المطاطى ده ..دق ك..سى ..وك..سك...وك.س..امك ..لامواخذه دى حقيقه مش شتيمه (أعدت تضحك) عارفه ...الجنان بقى لو بتاع امجد يبقى زى المطاطى ده اهو داق ك..سك..ودلوقتى داق ك..سى ...فاضل بس يرزع..فى ك..س.. امك ...

انا/(ساعتها مستحملتش وجبتهم ونزلوا على رجله)

تهانى/ينيلك ...امال لو شوفتيه بجد وهو ركبها حاتعملى ايه

انا/بس بقى يا تهانى انا بجد مش قادره ....وانتى كمان كفايه مش دوقتى بتاعه كفايه كدا

تهانى/كفايه ..ايه ...لا انا فى فكره مجنونه فى دماغى ..أيه رايك ندخل المطاطى فى زلموكه امجد يصحى يلقى نفسه مفتوح

انا/(برقت) لا طبعا

امانى/لا ليه بس ؟

انا/بقولك ايه يا امانى..انا وانتى عملنا حاجات مجنونه كتير بس كله الا امجد ...امجد جوزى والراجل بتاعى وابو احمد ...انا مش حاكسره بالحركه دى

امانى/ايه يا بت الدراما دى كلها الموضوع بسيط

انا/لا الموضوع مش بسيط ...دى كرامه راجل حاتروح ...وممكن بعدها يتحول لخ..ول ...وانا متجوزه راجل ...ده غير لما يصحى ويعرف اللى حصله حاتبقى مصيبه

امانى/ولا مصيبه ولا حاجه ...احنا حانفرشه بس ..اشمعنا يعنى هما بيهرونا تفريش

انا/بقولك ايه ...مش وقت الكلام ده ...مش حاتلمسى امجد

امانى/(بصت لريم اوى) يعنى حاتعملى ايه لو لامسته ؟

انا/حام..و..تك ...يا امانى....انت عملتى فيا حاجات كتير ...وفى حاجات منها انا كنت ببقى مبسوطه لكن تضيعى ابو ابنى  مش حايكفينى فيها عمرك

امانى/بس بس ...ده انتى طلعتى اوفر اوى ...اللى بتتكلمى عليه ده قبل اى حاجه يبقى اخويا اكيد حاخاف عليه اكتر منك ...بطلى هبل ...انا كنت بهزر معاكى ..بس انت كبرتى الموضوع اوى

انا/(برقتلها اوى) فى حاجات مينفعش فيها هزار ...ومعاكى انا بطلت اصدق انك بتهزرى ...أنا شوفت جنانك بعينى

امانى/طيب طلما عارفه انى مجنونه ...تفتكرى بعد كلامك ليا وتهديك ده انا ممكن اعمل فيكى ايه

انا/تعملى اللى تعمليه انا موافقه بس كله الا جوزى وابنى ...دول مفهمش هزار ...مفهوم

امانى/مفهوم يا ابله ريم ...انا مش عارفه اعمل ايه حاموت من الرعب منك (اعده تضحك) تعالى بقى فكك من الهبل ده ...عايزين نكمل قبل ما يفوق...

انا/نكمل ايه ...ما انتى قفلتى اليوم بغبائك ...

امانى/كمان بتغلطتى فيا ...ماشى حاعديهالك علشان بس انا اتاكدت انك بتحبى امجد وبتخافى عليه (قامت امانى حضنتنى وانا كنت بزوقها بس بت الشر..مو..طته...عارفه نقطه ضعفى كويس....انا جسمى كله بيسيب لما حد يلمس حته معينه فى ك...س..ى ...بطريقه معينه ...والل..بوه..دى عارفه الطريقه وعلشان كدا لما بتعملها بفك خالى وببقى مش قادره اقاوم ...وفعلا هى عملت كدا وسحبتنى على السرير جمب امجد)بصى بقى يا ل..ب..وه ...المطاطى ده طلما طلع لازم ييدخل فى العسل انا معوده على كدا من اول لما اشتريته ...ودلوقتى بقى انا حاكيفك يا مرات اخويا

انا/(امانى فتحت رجلى انا اصلا كنت عريانه ...ونزلت اكلت ز..م..بو..رى...وبعد ما كنت خلاص سحت زياده لبسته المطاطى ورشقته فيا)اوففففف...براحه يا امانى

امانى/مفيش براحه ...يا..مرات اخويا يا ق..ح..به ...يا بت الو..سخ,ه,,,,الز..ب..ر..ده نا..ك...امك ودلوقتى جواكى ...يا عيله ش..ر..ام..يط...

انا/(برغم ان كلام امانى كان كله شتيمه فيا وفى عيلتى بس كنت فى حاله هياج رهيبه جدا وكنت مولعه بزياده واللى زاد الموضوع اللى عملته امانى بعد كدا )

امانى/(امانى خالتنى اعمل وضع الدوج ويبقى وشى ناحيه امجد وهو نايم)شايفه يا ز..ان..يه ....انا بن..يك.ك..قدام جوزك ..ألخ و..ل...وهو اهو شايف مراته وهى بتتروق من ز..بر.. تانى ..بصيله ....شايف يا امجد ...مراتك الشريفه اللى كنت طلعلى بيها السماء ايه بتت..ناك....وبتتف..شخ..من زب..رى....وانت اعد واكيد مبسوط من المنظر ده يا خ..و..ل...يا ع..رص...

انا/(انا مكنتش مستحمله رزع امانى ولا كلامك اللى بيولعنى) كفايه يا امانى ..كفايه

امانى/كفايه ايه يا م..تن..اكه....انا لسه عملت حاجه (امانى مسكت بتاع امجد اللى كان واقف واعدت تحلبه وبعد كدا )مصى يا م..ت..ناكه ....مصى ز..بر...جوزى ...وانا حان..يك...ونبقى عملنا حفله عليكى ...انتى عارفه لو كان عنده اخ والد مكنش عزه عليكى ...وكانوا حايعملوا عليكى حفله برضو ويرزعوا فى كل فتحاتك ....بس اهى ملحوقه ...يا مرات اخويا ...ادينى انا اهو اللى كيفتك ....مصى يا ل..ب..وه ...بمزاج....الراجل متحرر ....ولازم ندلعه

انا/(مشكلتى من زمان ان لما حد يتكلم معايا فى حاجه انا بتخيلها ...ولما امانى اتكلمت اتخيلت فعلا انى ..بتن..أك...من راجل قدامه ....اوفففف...احساس مش عارفه اوصفه بس كان مولعنى اوى من جوايا ...الموضوع هنا مش خيانه علشان جوزى موجود جمبى ...وبصراحه فكره ان معمول عليا حفله دى كمان كانت مجننانى ...انا كنت كانى محطوطه فى طاسه وبيسونى ....كنت مولعه اوى اوى وامانى كانت بترزع ولا الرجاله ...هى ن.ك..تنى قبل كدا بس المره دى بوجود امجد وكلمها معايا كنت بجبهم من ك..ٍس..ى زى الحنفيه ...واعدت كدا لحد)

امانى/قومى يا مت..ن..اكه ...كفايه مص

انا/(بصتلها بمرقها ) ايه ؟

امانى/ا..حا... ايه البصه دى يا مت..ن,,اكه...يا بت ...الو...سخ..ه....ايه عجبك الوضع ده ؟

انا/اوى ...

امانى/طيب قومى حانجرب وضع احلى ....(امانى نامت على السرير جمب امجد )اطلعى على بتاعى يا ق..ح...به .....وبعد كدا اطلعى على بتاع جوزك يا مرات اخويا

انا/اححححححححح..متقوليلش مرات اخويا دى بتهيجنى اوى

امانى/ما انتى مرات اخويا يعنى واحده من العيله ومن حق العيله كلها تتمتع بجسمك الفاجر ده ...يلا يا بت الق..ح..به

انا/(انا كنت فى حاله عمرى ماوصلتلها قبل كدا هايجه اوى ...وبسمع كلام امانى وبنفذه بقيت اطلع شويه على بتاعها وبعد كدا اطلع على بتاع امجد واطلع وانزل عليه ووقتها جاتلى امانى وقالتى فى ودنى)

امانى/تخيلى ان ده مش جوزك ...ده واحد انت معجبه بيه اوى ...وهو كان حلقلك ...ومطنشك ...لحد ماجت الفرصه تنتقمى منه فاخضرتيه  وجبته على بتكم ...وقلعتيه ملط علشان تدوقى ..ز..بر..ه... يلا يا ريم ..انتقمى منه ...اهو قدامك ...بتاعه فى ك..س..ك ..وريله انك جامده ..انه خسر كتير لما سابك

انا/(طبعا الكلام ده خلانى نار بجد ...اتخيلته فعلا ...حسيت بالزعل ازاى واحد يرفضنى انا ...يرفض جسمى وشكلى ...حسيت انى فعلا ...لازم انتقم منه وبقيت اطلع وانزل على بتاع امجد ...كانه حد غريب ...بصراحه فعلا كنت مولعه اوى اوى ....الخيال مع الهياج كان مخلينى ..شر..مو..طته ..رسمى ...وقولتله )انا يا مت..ن..اك ...ترفضنى انا ....ترفض الب..زاز...ألملبن دى ....ترفض الك...س..ك ...ألابيض المولع ده ...انت مين يا ع..ر..ًص...علشان تعمل كدا ...ده انا كل الناس بتتمنانى ....وانا مبعبرش حد ...بصى يا خ..و..ل...شوف انت فايتك ايه ...

امانى/(ضحكت امانى على كلامى وطرقتى وبعد كدا لقتها جات من ضهرى ورفتعتى شويه وفجاه حسيت بالمطاطى فى ط..ي..زى ...وخالتنى اكمل على كدا ...بقت بتاع امجد فى ك..س..ى...وبتاعها فى طي..زى...) ايه رايك فى اللقاء الاسرى دى ...اهم حاجه ان افراد العيله يتلموا كله فى مكان واحد يكونوا بيحبوا واحنا العيله بتاعتنا قررت تجتمع فى جسمك ...يا مرات اخويا

انا/كفايه خلاص انا تعبت ...جبتهم كتير اوى ...

امانى/طيب احلبى جوزك خاليه يجبهم علشان ننام

انا/(قومت واعدت امص واحلب فى بتاع امجد ولقيت امانى بتصورنى وانا بعمل كدا وطبعا انا مكنش فيا دماغ اقولها حاجه فاسبتها تصور وهى اعده بتلعب فى ك..س..ها ...على منظرى انا وامجد ...واول لما حست انه حايجبهم زقتنى ودخلته فى بوقها ....وجبهم كلهم فى بوقها ....)اممممممممم طعم لبنه حلو ابن الش..ر..مو..طته ده ....مالك بتبصيلى كدا ليه

انا/لا مفيش ...

امانى/ايه يا بت ...مستغربيه من ايه ...حلم اى اخت انها تدوق لبن اخوها ...انتى بس علشان وحيده متعرفيش الاحساس ده ...المهم عايزين نظبط الدنيا علشان لما يصحى ...ميحسش بحاجه ....(فعلا قومنا ورفعنا امجد طبعا كان صعب نلبسه حاجه علشان حايقول ازاى لبس وهو كان نايم عريان فااعتمدنا انه يصحى يلقى ريم عريانه هى كمان فى حضنى وكدا يبقى انهم كملوا الني..ك ..لحد ماتعبوا وناموا من التعب ...)

امجد/(الصبح امجد صحى لقنى نايمه فى حضنه عريانه وطبعا فهم اننا عملنا ليله نار وقامت براحه علشان ميصحنيش اخد شاور ونزل شغله عادى)

انا/(طبعا انا كنت صاحيه وحاسه بيه بس عملت نايمه ...كنت اعده احاسب نفسى ازاى ...استمتع با انى مع راجل تانى جمب جوزى وانه كمان استمتع بفكره ان اخوه جوزى لو عمل معايا كدا قدامه حابقى مبسوطه ...امانى زعرت فى دماغى حاجات كتير اوى كنت عمرى ما افكر انى اعملها او حتى تيجى فى بالى انا كنت دايما شايفه فكره الد..يا..ثه...والمح..ا..رم دى ..افكار خياليه فى القصص علشان بس تعلى المشاهده والتعالق بالقصص ...مكنتش متخيله ان حايجى الوقت اللى ابقى فى قصه زيها ...وابقى انا البطله ...بس اللى كان مسيطر عليا الاحساس الجامد اللى سيطر عليا لما كانت امانى بت..ن..كنى ...وانا متخيله راجل تانى وانا بتن..اك...قدام جوزى....الموضوع ده لما فكرت فيه ...محستش غير وانا ايدى فى ك..س..ى...وبقطعه لعب ودعك ...من كتر الهيجان لحد ماجبتهم كذا مره ...وهنا قولت انى لازم اوقف الموضوع ده ...لان لو الموضوع سيطر عليا حابقى ست خاينه ..لان عمر ماجوزى حايوافق ان حاجه زى دى تحصل ..قدامه ...ده ممكن يقت...نلى فيها ...المهم قومت من النوم عملت فطار لاحمد ابنى ...وقومت بعد كدا انضف البيت وبصدفه رنتلى مها صحبتى ...من ايام الجامعه ...مها كانت صحبتى من زمان ودخلنا الجامعه سوا ..كانت زى مبيقوله فورتيكه ...بيضه وطويله جسمها ملفوف ...طبعا كان جلم شباب الجامعه كله انه يكلمها ...وانا ساعتها كنت عبيطه ولا مهتمه بنفسى ولا حاجه فاكنت ببقى شبه الخادمه بتاعته ...بس مها عمرها محسستنى بحاجه زى دى ...وكانت دايما تضحك معايا وتقولى ان لبسى وشكلى حلو علشان مضيقش ....وبعد مده مها اتجوزت وسافرت مع جوزها وفى اليوم ده لقيت رقم بيرنلى ) الو

مها/ ازيك يا ارنوبه

انا/(محدش كان بيدلعنى بالدلع ده غير مها وعلشان كدا عرفت انها هى اللى بتتصل) مش ممكن مهااااااااا ازيك يا بت ...وحشتينى ...بتتكلمى منين

مها/من بوقى (اعدت تضحك)

انا/يا بت بطلى رخامه انت فى مصر ولا ده رقم شبه بتاعتنا عندكم

مها/لا يا حببتى فى مصر ...

انا/حلو ...اجازه

مها/لا على طول ...اصلى اطلقت

انا/يا ساتر ليه كدا

مها/ابدا ...ألبيه ظبته مع الخدامه الهنديه ...فى المطبخ

انا/المعفن ...حد يسيب القمر ده ويبص لخدامه

مها/حاقوله ايه ...طفاسه ....البيه كان بيتفرج على افلام ..س..ك..ٍس...هندى ..وقال يطبق عملى ...

انا/معلش يا حببتى ...بس كنت صبرتى عليه ...مكنش لازم تتطلقوا انتى عارفه الرجاله بيغلط وبيرجع لبيته تانى

مها/لا اصل البيه كان عايزنا نعمل 3 ثم ...انا والخدامه ..والعنتيل جوزى ...ولما رفضت راح طلقنى ....يلا فى داهيه ...انا استحملته كتير ...وهو فاكر نفسه حسين فاهم وهو اصلا سليمان عيد احلى منه

انا/(ضحكت اوى) يخربيت ...طيب حاشوفك امتى ..

مها/شوفى انتى انا فاضيه ...خلاص رجعت وموريش حاجه

انا/طيب ماتيجى تتغدى معانا واعرفك على امجد جوزى وتشوفى احمد ابنى مها/مش عارفه يا ريم انتى طبخك وحش من زمان ...انا عارفه

انا/ياجزمه ...ده انتى كنت بتاكلى اكلى زى المفجوعه ولا نسيتى لما كنتى بتجيلى البيت قبل الجواز

مها/بصى بقى بتذلنى با ايام زمان ...امال دلوقتى بقى حاتعمل ايه

انا/لا يا حببتى انا بهزر ...تعالى وكلى كل حاجه وبلاش احنا

مها/خلاص اجى اعملى بقى الاصناف اللى بحبها ...

انا/عيونى (اتفقنا انا ومها على المعاد وطبعا قولت لامجد على الموضوع وهو رحب جدا لانه عارف انا بحب مها اد ايه ....وجت مها البيت واعدنا كلنا انا وامجد وامانى ...نتكلم معاها ...مها كان دماها خفيف غير انها كانت لسه محافظه على شكلها وجسمها ...فاكانت مزه فعلا ...وهزرنا كتير ومها اخدت على امانى بسرعه كانوا بيهزروا سوا ...اوى ..لحد ما اكلنا وقومنا نلم الاكل)

امانى/بت يا مها ...انت حاتكلى وتعقدى قومى نغسل الطباق

انا/لا سبيها يا امانى انا حاغسلهم

امانى/لا خاليكى انتى ...انا وصاحبتى حانقوم نغسل ولا ايه يا ميهو

مها/طبعا يا ام ام ...يلا بينا

امجد/(امجد بيكلمنى) غريبه اوى ...اول مره اشوف امانى تاخد على حد بسرعه كدا ...

انا/لا ما مها ..غير اى حد ..عسوله اوى ...واجتماعيه بزياده ...

امجد/تمام ...المهم حاتمشى امتى انا عايزه فى موضوع مهم جدا

انا/(ضحكت )ايه هو كل يوم ولا ايه ؟

امجد/طبعا قدام الصاروخ ده لازم كل يوم

انا/(ضحكت) طيب اصبر شويه ومها تمشى ونعمل المعركه (فى الوقت ده مها وامانى كانوا فى المطبخ )

مها/(مها كانت واقفه قدام الحوض ويتقول) هى الليفه والصابون فين ؟

امانى/(جت فى ضهره ولزقت) سيبك من الصابون ...انتى جامده اوى

مها/(مها حست ان امانى مش طبيعيه فاحولت تتحرك ) مرسيى...انا حاسيب الطباق لريم

امانى/(وهى فى ضهرها) بس انا مش حاسيبك ....بصراحه انتى زى ماريم قالت ...فورتيكه ...انا مش فاهمه الحمار ده ازاى يسيبك علشان خدامه

مها/(بتحاول تتحركه بس امانى قفله عليها) هى ريم قالتلك ..

امانى/ريم مبتخبيش عنى حاجه ...وخصوصا وهى عريانه تحتى ....(امانى فقعت مها ب..عب..وص)

مها/اه ه ....

امانى/لا اه ايه ...احنا لسه بنسخن ...اجمد كدا ...علشان انا مش حاسيبك النهارده ...وكدا كدا ...ريم مش حاتيجى ...اصلها بتخاف منى ...(امانى نزلت الكلوت..بتاع مها وبقت بتلعب فى ك..سه..أ ...من وراه ...) ا..ح...ا....ك..س..ك ...جامد اوى....ونضيف ...

مها/(مها كانت بتحاول تجمد بعد لعب امانى فيها) من فضلك كفايه ...انا عايزه امشى

امانى/حاتمشى يا قمر ...بس لازم نعمل معاكى الواجب الاول...احنا بيت كرم (امانى لفت مها خالت وشها لقدام ...ونزلت تمص ك..س..ها ....امانى كانت بجد محترفه فى الموضوع ده ...واجدع ك..س.. يفك مع لحسها ...كانت بتعرف ايه النقط اللى تسيح على طول ...كانت بتمص وبا ايدها بتقفش وهى اعده على ركابها ...ومها فى الوقت ده كانت خلاص ..فى عالم تانى)

انا/(فى الوقت ده انا حسيت ان مها اتاخرت هى وامانى جواه فاروح اشوف الدنيا ولما قربت من المطبخ سمعت اهات مها ولما قربت لقيت المشهد اللى بيحصل امانى بتمص لمها ومها نصها من تحت عريان لانها كانت جايه بفستان وامانى خلتها ترفعه علشان تعرف تمص ....فى الاول كنت حادخل اوقف المهزله دى...لكن وقتها جالى تفكرين ...الاول حازعل امانى ...وامانى مسكه فيديوهات كتير عليا....والتانى ..احساس ضرب فى ك..سى...وانا شايفه صاحبه عمرى ....بيحصل فيها كدا ....انا ومها كنت صحاب من زمان جدا ...لكن كان فى حدود ...فاعمرى ماشوفتها عريانه كدا اول مره كنت اشوف ك..س..ى...وكان شلكه جميل اوى وردى وشفايفه كبيره وباين ان جوزها كان بيهريها ...طبعا المزه دى متتسبش ...وبدون ما اشعر ايدى بقت فى ك..س.ى...وبتلعب ...وبدل ما اتعصب وامنع اللى بيحصل بقيت واقفه بتفرج على فيلم قدامى لايف...بس ابطاله انا عارفاهم كويس وده اللى خالى الموضوع يبقى ممتع اوى...ووصلنى انى هايجه ونفسى ادخل معاهم بس لو حصل ممكن تقلب كارثه فاكتفيت انى اتفرج وخصوصا ان امانى جابت خياره من بتاعه السلطه وخاله مها تمصها جامد وحطيت عليها زيت اكل من المطبخ وبقت بتفرشها وبعد كدا دخلته فى ك..س..ها .....امانى كانت هايجه لدرجه انها مطلعتش تجيب المطاطى من اوضتها ...واتعملت با اى حاجه قدامها وقتها مقدرتش وطلعت لامجد) قوم

امجد/فى ايه يا ريم

انا/قوم ...يلا على الاوضه

امجد/(بصلى وشاور انى اتكلم بصوت واطى  علشان مها وامانى)

انا/قوم يلا...(شديت امجد من ايده ودخلنا الاوضه وكنت مولعه بجد ..بقيت بقلعه ولا كانى بغتصبه ...وجاته فى دماغى خيال انه كان رفضنى وانا خضرته ...واغتصبته ...فا بقيت هايجه اكتر وانا بقلعه هدومه ولما قلع شديته على السرير وطلعت على بتاعه وانا ك..س..ى ...ناررررررررر)

امانى/(فى الوقت ده ...امانى نيمت مها على الغساله اللى فى المطبخ وبقت بتن..ك..ها ولا اجدع دكر ...ومها كانت ل..ب..وه ...تحتيها ...م وانا اعدت اتفرج لحد ما خلصوا ومكنتش مصدقه اللى حصل

امانى/(بعد الموضوع ده بكام يوم اعدنا انا وامانى نتكلم ونهزر وقامت عملتى شاى كانت راضيه عنى اوى اليوم ده واحنا اعدين وانا بهزر معها حسيت ان دماغى بتلف اوى وانتى دايخه ...وانا ببص لكبايه بتاعه الشاى ولقيت امانى بتبصى وبتضحك اوى ...وبعدها بثوانى محستش بالدنيا وغبت عن الواعى ...ولما فوقت لقيت نفسى فى اوضه على سرير شكلهم غريب )

انا/(قومت مخضوضه) انا فين ؟؟؟؟؟

امانى/صحى النوم يا قلبى كل ده نوم

انا/امانى ....انا فين ؟









 

 

 

 

تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

قول رايك لو الموضوع عجبك

الاسمبريد إلكترونيرسالة